sekretariat@jablonka.pl

+48 18 26 111 00

+48 18 26 524 68

Nasze Partnerskie Samorządy

Nasze Miejscowości

Wójt Gminy Jabłonka Antoni Karlak – Laureatem plebiscytu na „Osobowość ziem Górskich” w kategorii Samorządowiec/Osobowość Ziem Górskich 2010

Wójt Gminy Jabłonka Antoni Karlak – Laureatem plebiscytu na  „Osobowość ziem Górskich” w kategorii Samorządowiec/Osobowość Ziem Górskich 2010

 
W sobotę16 kwietnia w Miejskim Centrum Kultury w Żywcu podczas uroczystej gali ogłoszone zostały wyniki plebiscytu na „Osobowość Ziem Górskich”. Wyłonieni zostali zwycięzcy w następujących kategoriach: Mały Przedsiębiorca, Średni Przedsiębiorca, Duży Przedsiębiorca, Dziennikarz, Samorządowiec, Osobowość Ziem Górskich. 
 
Podczas gali zorganizowanej przez Koalicję Marek Ziem Górskich laureatem w kategorii Samorządowiec/Polityk Ziem Górskich 2010 został Wójt Gminy Jabłonka Antoni Karlak. Jest to wielkie wyróżnienie zarówno dla osoby wójta jak i dla całej Gminy Jabłonka. Głównym kryterium dla Kapituły było wyłonienie osób, które poprzez swoją działalność przyczyniły się do rozwoju i promocji ziem górskich. Kapituła dokonała oceny w trzech etapach. W pierwszym etapie po ocenie dorobku wszystkich osób zgłoszonych wyłoniono trzech kandydatów. Drugim etapem było głosowanie internetowe. Natomiast ostatecznego wyboru dokonała Kapituła Stowarzyszenia w skład której wchodzili również dotychczasowi zwycięzcy plebiscytu.

Podczas uroczystej gali  tytuł Honorowego Ambasadora Ziem Górskich otrzymał kompozytor urodzony w Nowym Targu – Jan Kanty Pawluśkiewicz. W poprzednich edycjach tytuł taki uzyskali: arcyksiężna Maria Krystyna Habsburg, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, a także prezydent Bronisław Komorowski.


Koalicja Marek Ziem Górskich jest stowarzyszeniem zrzeszającym przedsiębiorców i samorządy z terenów górskich południowej Polski. Stanowi inicjatywę, której celem jest m.in. promowanie ludzi, walorów turystycznych i ekonomicznych jednego z najczystszych ekologicznie obszarów w naszym kraju. Podstawowym celem Koalicji jest doprowadzenie do sytuacji, w której firmy z terenów górskich będą mogły zwiększyć sprzedaż wytwarzanych przez siebie produktów dzięki wykorzystywaniu pozytywnego wizerunku regionu Żywiecczyzny i Podhala.